Zdrowe nawyki w XXI wieku

XXI wiek charakteryzuje spora dynamika. Ludzie nie mają czasu na zwykłe gotowanie, często zatem stołują się na mieście. Cierpi na tym samopoczucie oraz ogólnie nasze ciało.

 Jedzenie szybkie jest bardzo niezdrowe, a organizm łatwo można przyzwyczaić do z pozoru ,,dobrych” nawyków.

Znajdź chociaż chwilę dla siebie…

Przyrządzenie potraw do pracy nie powinno zająć nam wiele czasu. O ile mamy jakikolwiek talent kulinarny, a także pomysł na posiłek, łatwo przewieziemy go do miejsca destynacji (pomogą nam w tym pojemniki spożywcze). Większość dań odgrzejemy bez problemu w kąciku kuchennym w pracy. Jeżeli nie posiadamy takiego miejsca, musimy szukać pomysłów na zimne, smaczne posiłki.

Uważaj, co pijesz

Ilość spożywanej wody w ciągu dnia jest istotna. Sama mieszanka wodoru oraz tlenu wpływa pozytywnie na funkcjonowanie naszego organizmu. Starajmy się możliwie odpowiednio nawadniać, a także unikajmy głęboko słodzonych produktów. W tym celu pomoże nam czytanie etykiet produktów, gdzie wprost napisano skład (w postaci cukrów oraz węglowodanów).

Do przyrządzenia odmiennych posiłków posłużą nam blendery. Zmiksujemy w ten sposób owoce albo warzywa. Te ostatnie mogą tworzyć świetną mieszankę witamin oraz minerałów. Badania pokazują, że rzadko jemy z własnej woli zdrowe produkty. Niektórzy twierdzą, że warzywa są zwyczajnie niesmaczne, ale olbrzymią rolę odgrywa samo ich przyrządzanie.

Regularne posiłki

Kolejna istotna kwestia to sama regularność spożywania dań. Nie wolno przerzucać wszystkiego na wieczór, gdy wrócimy do domu. Tego typu zachowanie nie przynosi efektów. Z rana organizm cierpi na braki pokarmu, wieczorem z kolei ma go zbyt wiele. Utrudnia to sen, który jest przecież niezwykle ważny.

Śniadanie nie bez powodu jest kluczowym posiłkiem w ciągu dnia. Wtedy pobudzamy się do działania oraz skutecznie napędzamy organizm. Proces pobudki będzie łatwiejszy, o ile zaplanujemy nasz dzień. Nie bójmy się porannej gimnastyki, wprawi w ruch nasze mięśnie.

Słodycze nie są złe…od czasu do czasu

Każdy z nas czasami ma po prostu gorszy dzień. Starajmy się mimo wszystko panować nad emocjami. Słodycze czy też szybkie dania nie są złe, ale musimy je dozować. Często przechodzimy od skrajności w skrajność i po pewnym czasie opieramy kuchnię wyłącznie na nich.